No och jag

"När jag har lagt mig funderar jag över kvinnan i tidningskiosken, jag minns den där meningen, hon lever i en annan värld än din.
Jag struntar fullständigt i om det finns flera världar i en och samma värld och att man bör stanna i sin egen värld. Jag vill inte att min värld ska vara en delmängd A som helt saknar koppling till andra världar (B, C eller D), att mina värld ska vara en sluten cirkel på svarta tavlan, en tom delmängd. Jag skulle hellre vilja vara någon annanstans, följa en rät linje som leder till en plats där världarna kommunicerar med varandra och överlappar varandra, där linjerna kan överskridas, där livet är linjärt, utan avbrott, där saker inte plötsligt avstannar utan anledning, där de viktiga ögonblicken levereras med bruksanvisning (risknivå, fungerar med nät eller batteri, förutsägbar livslängd) och nödvändig utrustning (airbag, GPS och nödbromsassistans).
Ibland känns som om det är något som klickar fel inom mig, en felkopplad sladd, en trasig del, ett fabrikationsfel, ingenting utöver det vanliga, som man skulle kunna tro, utan något som saknas."

Delphine de Vigan - No och jag

Kommentarer
Postat av: LajsA

Låter väldigt bra!



Vad handlar den om? :)

2011-01-10 @ 13:59:32
URL: http://tjenalajsa.blogg.se/
Postat av: LajsA

sv (svar på svaret typ) x)

Låter väldigt intressant (på ett kul sätt) :p Ska definitivt läsas inom en snar framtid! Tack för tipset :)

2011-01-10 @ 19:02:26
URL: http://tjenalajsa.blogg.se/
Postat av: Sara

åh tack! vad glad jag blir :D. du är himla fin du med

2011-01-11 @ 21:54:16
URL: http://sarasaraw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0