Leave all your love and your longing behind You can't carry it with you if you want to survive

Dag 1 – Ett nyligen taget foto på dig, och 10 intressanta fakta om dig.

Okej, så intressant det nu kan bli på en skala...

1. Jag har väldigt starka åsikter om en rad saker och har ibland svårt för folk som aldrig tycker något om någonting. Det är sådana fall bättre om någon tycker helt tvärt om för då blir jag oftast arg och kan argumentera för min sak. Och det är ju rätt skoj. x)

2. Jag har rätt bra självförtroende, i vissa fall, men min självkänsla är och har alltid varit så låg som den kan bli och jag är alltid osäker på mig själv i sociala sammanhang.

3. När jag var liten tyckte jag det var jättekul att skriva och massproducerade dikter som hängdes upp ovanför frökens skrivbord i lärarrummet. Jag tror att jag var rätt duktig för min ålder, synd att det har avtagit.

4. Jag kan inte låta bli att älska fula saker! Ful-fräcka, då förstås.

5. Jag har världens käckaste farmor och hon är en av de personer som står mig allra närmast! Hon är drygt 60 år, bor delvis i Cannes i Frankrike och delvis i villan utanför Göteborg, far och flänger runt i världen med farfar, chillar runt guldsandaler och strassjeans och diggar Elvis på sin rosa I-pod. <3

6. Jag har just nu noll framtidstro, egentligen inte så mycket för egen del. Men jag bli alltid less och nedstämd när jag tänker på hur världen faktiskt ser ut i olika avseenden och tycker det är sorgligt hur vissa människor tänker och fungerar. Därför undviker jag att tänka på hur världen kommer att se ut om ett antal år. Konstruktivt.

7. När jag var yngre var jag rädd för nästan precis allt så tillslut förbjöd mina föräldrar mig att titta på nyheterna. När brandlarmet gick på skolan fick jag timslånga panikattacker och fick åka hem. Vissa saker sitter i än idag, jag går till exempel alltid en liten omväg om jag ser en hund på stan.

8. Jag har världens finaste vänner. Allihopa! Kanske inte så intressant men ack så nämnvärt. Utan dem skulle jag liksom inte vara jag, inte vara någonting alls.

9. Jag försöker att vara glad och positiv men det resulterar bara i att jag pratar alldeles för mycket om irrelevanta saker, och mina bitterfittmoments är övervägande många. Jag börjar faktiskt trivas med att vara bitter! x)

10. Eh... Jag kan vicka på lilltån!

Kan inte påstå att det här var en av mina mest fotogeniska dagar men den här bilden präglar denna Onsdag rätt bra. Jag hade sovmorgon, somnade på ARL-lektionen, kom hem från skolan och sov lite till och nu ska jag försöka sova igen :)


Kommentarer
Postat av: ida

så fin i håret!

2011-02-09 @ 18:55:11
URL: http://ccardigan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Det är helt sjuk att du säger att du är ofotogenisk när de är så där snygg. Ida, du är så sjukt snygg att man dör lite.



Du glömde dessutom att säga att du är världens finaste. <3

2011-02-11 @ 10:34:22
URL: http://lojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0