Picknick at the kulle


Idag begav vi oss alltså till kläppen för att picknicka och njuta av vårsolen. Vi tog oss upp på en kulle med fin utsikt och chillade fett ;)

Det har nog föresten aldrig varit så jobbigt att åka tillbaka till stan med tåget. Jag har alltid intalat mig att jag trivs, och det gör jag nog innerst inne, just nu känns det bara som allt blivit så fel. Jag älskar mina fina nya vänner som jag antagligen aldrig träffat ifall jag inte hade flyttat men samtidigt kan jag överraskande nog ibland längta tillbaka till Duveds skola. Det är inte själva skolan som på något sätt får mig att vilja tillbaka, utan tiden. Tiden då vi var så nära. Det jag saknar är nog de små detaljerna, sömmarna som fick det hela att överhuvudtaget hålla ihop. Sitta längst bak i Johans klassrum och typ dö av skratt över Klaras skämt. Dampatacker på de sega So-lektionerna. Sitta och flumma tillsammans i kafeterian på lunchrasten, så som bara vi kunde göra. Att ta följe med Linda från skolan, alla samtalsämnen vi han med den kort biten fram till skylten. Jag saknar alla internskämt och får panik över att mer och mer glöms bort. Jag saknar till och med "trapphusen". Och jag hatar tanken på att det faktiskt aldrig mer kommer tillbaka. Ida, Sara, Philippa, Klara, Linda, Linnéa, ni har alltid, vad som än händer, en alldeles speciell plats hos mig. För hur man än vrider och vänder på det så hade vi då något alldeles speciellt tillsammans, något mer värdefullt än vad man kunde tänka då och framför allt så hade vi så jäkla roligt tillsammans! Jag älskar er <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är väl gulligast i hela världen och mina hormoner gör att jag precis klämde fram en tår när jag läste det där. Fyfan vad du är underbar! <3

2010-04-12 @ 06:59:55
URL: http://sarasigurdson.blogg.se/
Postat av: Klara

Naawww!! <3

2010-04-12 @ 17:26:34
URL: http://klarahjalmar.blogg.se/
Postat av: Sahlberg

:D <333 underbara du! älskar dig med, det var verkligen roliga tider det där x)

2010-04-12 @ 19:36:34
URL: http://isahlberg.blogg.se/
Postat av: • Ällenoяä •

Ååh Underbart med picknic! :D

2010-04-14 @ 21:28:12
URL: http://elleyeah.blogg.se/
Postat av: philippa

du glömde NO-lektionerna, där va vi jobbigast och helt klart bäst! ;)

<3 <3 <3

2010-05-15 @ 21:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0