Lista

Okej då, tittade nyss in hos Emma och Elin och fann denna fina lista, så jag tänkte att jag snor den till att börja med. Jag har valt att skriva om sådant som jag upptäckt eller tittat på, lyssnat på eller läst mycket under 2010 och därför är "årets" - grejerna inte skapade detta år :)
Årets musik: Det har gått väldigt mycket i perioder. Tegan and Sara har följt med mig från tidigare år, kanske till och med i större mängd än innan. Det har även varit väldigt mycket Brandi Carlile. Fina Brandi. Hade också en period av Amy Macdonald i början av året, samtidigt lyssnade jag då mycket på wizard rock, inte minst på Roonil Wazlib. . Sommaren gick i dansbandens och lilla melodifestivalens tecken då jag och finaste upptäckte många fräcka och finurliga låtar. Nu på slutet har det blivit mycket svenskt då First Aid Kit, Billie the Vision and the Dancers och Hello Saferide har spelats flitigt. November/December har präglats av allas vår rymdman, Thomas Di Leva.  Och Justeja: Justin Bieber (blame it on Linda)!


Årets låt: Regnbågens barn. I alla fall sommarens låt! 


Årets graviditet: Say what? Knäppaste kategorin? Kan inte komma på en enda människa jag känner väl som blivit gravid i år. Min yngsta kusse föddes dock i Januari 2010. 



Årets film: I rymden finns inga känslor. Ett ord: Underbar! 


Årets bok: Jag har läst otroligt få böcker 2010. Dock läste jag det året kanske världens finaste bok: Udda av Sara Lövestam, en bok som jag hoppas att jag aldrig kommer glömma. En annan konkurrent om titeln är Egalias döttrar, speciell men otroligt fin och viktig. Lööööv! 

Årets tv-serie: Eftersom jag nu den senaste tiden upptäckt charmen med Glee (kanske framförallt charmen med Kurt Hummel) så får det väl bli det. 


Årets hotbabe (manlig): Manlig och manlig men Bieber Boy är ju för fin han ;)
Årets hotbabe (kvinlig): Återigen: Brandi. Brandi, Brandi, Brandi! Omnomnom! Eller Ellen Page, alltid!
Årets händelse: Eftersom jag hitills inte kunnat välja en grej på typ en enda kategori så kommer jag omöjligt att kunna göra det här heller, dessutom har jag ohyggligt dåligt minne, men sommaren var otroligt fin så jag säger Stockholmsresan och kvarnishäng!
Årets hemskaste trend: Folk i min närhet som mått dåligt.


Årets bästa trend: Harry Potter-nörderi! 


Årets HEEEEJDÅ: Jobbiga högstadieminnen. Absolut inte alla, det var en fin tid också, men en del av den har jag bestämt mig för att slänga i Sverker Olofssons röda soptunna, och lyckats! Adjöss och goodbye med er! 


Årets ord: Rymd kanske? Eller regnbåge. 


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Antagligen, annars vore det ju lite sorgligt. 


Har du några nyårslöften? Nej, eftersom jag ändå aldrig håller dem.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, tack och lov. 


Vilka länder besökte du? Sverige, Norge (Trondheim), Danmark (Aalborg), Frankrike (Paris, Biarritz och Cannes)  och Spanien (San Sebastian, Santiago de la Ribera och Valencia).


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Jag minns inte datum. 


Vad var din största framgång 2010? Kanske framgångar på planet det sociala. Jag har lärt känna många fina människor bättre.

Bästa köpet? Ingen aning. 


Vad spenderade du mest pengar på? Fika!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, bland annat fina ord från fina människor. 


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Regnbågens barn, Run, One less lonley girl, Josephine, Regnbågsdiamant, You wouldn't like me, Bookworm, My best friend, From a Safe Distance, Du kan alltid lite på pojkarna över 35 (LOL LOL LOL!!!!) osv osv... 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Höga berg och djupa dalar skulle man kunna påstå... 


Vad önskar du att du gjort mer? Sett mer positivt på saker och ting. Inte minst på mig själv.


Favoritprogram på TV? Så mycket bättre. Och Top Model då... x))

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Chillade, som resterande 364 dagar... typ!  


Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Varierad, men mest konstig.




Kommentarer
Postat av: Lovisa

KONSTIG? Jag hoppas du menar bra konstig! Du vet ju vad jag tycker om din klädstil! <3 <3

2011-01-03 @ 17:26:15
URL: http://lojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0