It isn't fair but I'm waisting time.

Panikchattade med min glittervind i kväll. Kände att jag behövde lite inputs till min förvirrade, inskränkta hjärna. Man blir lätt väldigt självcentrerad när man inte mår bra, jag vet väl om det och jag försöker ta mig ur det. En positiv grej är att jag har fått ökad förståelse för folk som i vissa perioder tycks ha väldigt lite empati. Ibland orkar man helt enkelt inte med något annat än att ta hand om det trasiga inuti, det betyder automatiskt inte att man tycker synd om sig själv.

I alla fall, hon fick mig att gråta en skvätt för första gången på länge (okej, om man inte räknar med då jag blev sentimental på julkonserten i torsdags). Jag har äckligt svårt för att bara släppa allt och tillåta mig själv att gråta, antar att det har lite med mitt kontrollbehov att göra. Även denna gång kom det bara ett par tårar sedan tog det stopp. Det fungerade varken att lyssna på sorglig musik eller titta på gulliga djur som dör för att få tårarna att fortsätta rinna så nu ligger jag här med en klump i bröstet igen. Jag väljer dock att ta det som ett gott tecken, någonstans har jag nog insett att det inte finns något att gråta över längre, för gulliga djur som dör är ju trots allt väldigt sorgligt. 
Jag antar att gamla överredigerade bilder också är en form av verklighetsflykt, det är fler än jag som leker med ljuset.

Kommentarer
Postat av: töve

Ida! Jag finns alltid bara en litet samtal bort med fika och mys! Vi måste ses snart! PÖSSSNNNN <3

2011-12-19 @ 12:57:02
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: Emma

Överredigerade bilder får alltid mig att må bra när jag är nedstämd.

Men du är jättefin vilket som ska du veta!

2011-12-19 @ 18:04:53
URL: http://emmaolivia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0