Memories

Nu är jag hemma från dagens äventyr eller vad man nu vill kalla det. På förmiddagen hade vi idrott och hälsa A. Måste säga att jag är lite fundersam över våra idrottslektioner. Idag fick vi till exempel först lära oss att klyva ved. Läraren valde ut ett par stycken och trots ljudliga protester fann jag plötsligt mig själv stående framför vedklabben med yxan i högsta hugg! Det gick inte bra. För att inte hugga mig i benet tog jag inte i tillräckligt mycket, yxan sutdsade bara mot vedträt som hånfullt föll omkull, helt oskadd. Trots mitt misslyckande fick jag i alla fall en halvhjärtad aplåd, generöst. Sedan fortsatte vi upp i skogen och grillade pinnbröd lyssnandes på idrottslärarens prat om att vi skulle se symboliken i att vi alla burit upp var sitt vedträ och därmed "burit var sitt strå till stacken" ;D Minst sagt skum lektion.
Efter skolan gick jag, Elin, Rebecca, Lisa och Chrille till Törners och fikade, det var mycket mysigt :) Nu sitter jag bänkad framför tv:n för att titta på fotboll och senare på idol. Ha en bra kväll, det ska jag ha!

Får återigen ursäkta ospännande bilder från samma bildserier men är som sagt kameralös i veckan. Dessa är från den underbara Schweizresan sommaren 08 :)

Kommentarer
Postat av: Sara

underbara reeesa! :) <3

2009-09-09 @ 19:51:43
URL: http://sarasigurdson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0